kedi-alex

Alla inlägg under juni 2013

Av Alexandra - 28 juni 2013 22:57

Och den uppskattas! Ja, i alla fall bollen.

 


   

Av Alexandra - 25 juni 2013 20:15

Det finns en hel del djur på Disponentparken.

Bla. kycklingar, som jag får ta hand om när jag är där.

 


   

   

 

 

   


Ankor och änder finns det också gott om.


                   


Två kaniner finns. Steken och Kaspian heter dem!

Och hunden på bilden ägs av en kvinna som kommer och hjälper till ibland.


   

Av Alexandra - 23 juni 2013 07:19

(130508)

      


(130512)

   

 


(130618)

Av Alexandra - 23 juni 2013 04:30

     

           

Av Alexandra - 14 juni 2013 07:45

Igår fyllde jag 23 år, så jag bjöd på fika på Pärlemor.

 Det blev minsann kladdkaka (som jag bakat själv)

och Almondys goda daimtårta!

 


Irena kom förbi på fika också och jag fick paket!

När jag såg paketet, var min första tanke att det var en chokladkaka,

men när jag fick det i handen, så kändes de så tugnt, så tyckte inte det borde vara det.

Och det var det inte heller, utan det var FYRA st chokladkakor!

 

(Ja, Äställä var med också, som ni ser)


Senare på kvällen bjöd Eva ut mig och Triss på middag, på China Town.

Jättemysigt, Jättetrevligt och Jättegod oxfilé!

 


Igår var även min sista dag på Pärlemor.

Nästa vecka börjar jag på Disponentparken i Grängesberg!

http://www.disponentparken.com/











Toppen födelsedag!

 

Av Alexandra - 7 juni 2013 18:00

Ännu en gång gläds jag åt mitt boendeläge. Bara att gå ut på balkongen,

så ser man när de glada studenterna kommer farades ner från skolan.


 


                                                                   

Av Alexandra - 6 juni 2013 21:45

... var jag på studiebesök på Disponentparken i Grängesberg.

Då fick jag för första gången se Myskankornas utseénde.

Finns dock väldigt olika utseénden på dessa ankor,

så detta var inte det ända utseéndet.

Söta va? Elle ja, fulsöta skulle jag säga.

  


 


Sista bilden är på en vanlig anka, som jag tyckte var fin också.

Fanns mycket fina djur överhuvudtaget där.

Ankor, höns, kaniner, fåglar och framförallt KATTER! ;)


Anledningen till studiebesöket var att jag har slutat på Pärlemor

och nu söker ny praktikplats.

Ska ge Disponentparken en chans.

Skapa flashcards