kedi-alex

Alla inlägg under april 2012

Av Alexandra - 28 april 2012 23:08

En rolig grej jag hittade på Facebook, som jag inte kunde låta bli att sno!

De värsta är ju att det är sant också!


 


Av Alexandra - 17 april 2012 13:14

Sista dagen i paradiset och vi säger hej då till våran mäklare.

Utanför hans kontor låg det en katt som fångade mitt intresse väldigt snabbt!




















Senare på dagen gick jag till min frisör, chillade och sade hej då.


Av Alexandra - 17 april 2012 13:00

Ännu en promenad med kameran med, fast väldigt få bilder denna gången:


Jag och pappa började gå vid floden, där vi såg änder.

Som ni ser, så ser de inte ut som hemma. De har annorlundare färger.

Riktigt vackra!


 


  
















Roliga hus, såg vi också.

Ja, vi är väl helt enkelt lättroade.

 



















Påväg hem igen var det mörkt och blött på backen.

Det tycker sniglarna om.

(Kanske inte att det är mörkt, men att det är blött)

Och jag tycker om sniglar!


Av Alexandra - 10 april 2012 10:15

Bilder ifrån en liten promenadrunda:







 






Floden Dimçayi. Den ligger bara en liten bit ifrån vårat hus.

Det är klart och friskt vatten, som kommer ifrån bergen.

Det går bra att bada i, men det är väldigt kallt!


De första bilderna tog jag ifrån stranden.

Flodens ände rinner nämligen ut i havet.

Sedan gick jag längst flodkanten och beundrade det fina vattnet.


Fick lite bilder på några ankor också. Eller om det var änder... 

De var så fina!


                 

 


Vårat fina vita hus, som glittrar när solen lyser på.

Kom på nu, att det är nog första gången jag lägger ut en bild på nätet,

på vårat hus i paradiset. 


 

     








 






   









 





Innan jag gick hem, så hälsade jag på min frisör igen och de underbara katterna!


       

       

 

   

 

   


Av Alexandra - 1 april 2012 08:15

Inte för att jag förstår varför jag är vaken så här tidigt,

men när jag ändå är vaken, så kan jag väl dela med mig av lite bilder.








 



Bilder från min och pappas vanligaste promenadrunda:





 




Det byggs för fullt, på ett nytt hotell här ute, i närheten av där vi bor.

Det beräknas att bli klart nästa månad.

Bilden är tagen på en bits avstånd, så man ser inte så mycket detaljer.

Men man ser ju att det blir snyggt på håll också! ^^


(Det är de blåvita huset längst bort jag menar)








 



 Fortsatt promenad:

Hälsade på en anka och en snigel.

 


Stannade till lite sedan, vid stranden:


Lite kul med en gammal klocka,
ingjutat i ett av trappstegen nertill stranden.






 





Påväg tillbaka hem igen, stannade vi till och åt glass.

Mums mums!











 


Lite senare under dagen, gick jag och hälsade på min frisör.

Satt och tjålade skit och myste med hennes katter.


 


               

  

Skapa flashcards