kedi-alex

Alla inlägg under september 2010

Av Alexandra - 26 september 2010 17:46

Pappa blev paniksugen på chokladpudding tidigare idag

och då var vi absolut tvugna att åka iväg och köpa chokladpulver och grädde!

Jag var inte ett dugg sugen på det, men eftersom det var längesen vi åt det,

så gick jag med på att följa med och handla.

Men pappa fick minsann fixa iordning allt själv och han lyckades tillslut,

efter lite omständigheter med att hitta alla grejer som behövdes och så. 

Det blev mumsigt som efterrätt!


 

Av Alexandra - 24 september 2010 09:30

Nya träningsbyxor:

 

- - -

Naturbilder:

   

         

     

Av Alexandra - 13 september 2010 21:30

Är sjukt jäkla trött just nu och fortfarande sjukt jäkla stolt över mig själv,

att det gick så SJUKT JÄVLA BRA på träningen idag!  

   

Jag var nervös, men inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara.

Jag gick dit, sade åt mig själv 20 meter från dörren, att jag inte skulle tveka, bara gå in. Det lyckades!

När jag gick in, gjorde jag bara som jag skulle göra, som om jag hade gjort det tusentals gånger innan.

Gick in i stora rummet där vi skulle vara. Blickade mot folket som var där inne.

Gick direkt fram till tränaren och pratade med henne.

Jag känner henne sen innan, så det var lätt att prata med henne. Hon är en helgo person!  

Jag hängde med ganska bra i takten den här gången.

Trots att det bara var andra gången!

Men jag hade bestämt mig för innan att Inte få panik, utan hålla mig lugn.

Det lyckades bra.

Av Alexandra - 13 september 2010 14:28

                 

Av Alexandra - 12 september 2010 21:45

Mitt skrivbord för tillfälligt:


Jag blev jättenöjd med denna mysiga dekoration!  

Men det är bara tillfälligt!

Den bärbara datorn ni ser, är inte min, utan pappas. Jag lånar den, tills jag har sparat ihop till en egen dator.

Vilket kommer ta tid, eftersom jag måste börja om igen. Men men... Skam den som ger sig!

Min förra dator har dött, men som tur var så hann jag spara alla mina filer som jag ville ha kvar,

så jag är inte särkilt upprörd över att datorn dog. Nästan tvärtom, med tanke vad jag tyckte om den.


 


Har rensat en del i mina lådor idag också.

Jag hittade bla. några gamla disketter och när jag kollade vad det stod på dem, skrattade jag

och mindes hur mycke jag älskade de där spelen när jag var liten!


1. Alfons påhittelåda

2. Räkna med Alfons

3. Pussla med Alfons


Vet inte hur gammal jag var, men sju i alla fall.  Så det var rätt längesen.

Riktigt kul att hitta!

Av Alexandra - 7 september 2010 21:45

Hade också turen att hitta denna underbara katt, påväg hem från träningen igår!

       


           

Av Alexandra - 7 september 2010 21:28

Medelgympan igår gick bra. Eller ja, det var fruktansvärt jobbigt på många sätt och vis,

men samma som första gången: Jag kände mig stolt och glad efteråt!

Samma sak idag, på BodyStep. Jobbigt, och ja började nästa grina. Kände mig värdelös osv...

Men när ja kom hem, fick duscha och byta om, så kände jag mig ändå rätt nöjd.

Och det är huvudsaken, för min del. Att de känns bra efteråt.

Att jag vågade försöka och gjorde så gott jag kunde.

Och trots att jag känner mig så värdelös under passet,

så hade jag sammtidigt kul. Och det är ett riktigt gott tecken!

Av Alexandra - 6 september 2010 15:00

Jag var på mitt första träningspass på Må Bättre i torsdags.

Jag var sjukt nervös påvägen dit

och den lilla lilla stunden jag väntade på Åsa kändes lång och hemsk.

Men när hon väl dök upp kändes det bättre.


Vi gick in, anmälde oss i receptionen och gick till träningsrummet.

I ungefär tio minuter fick vi vänta, innan tränaren kom. Det kändes också långt och hemskt.

De kom allt fler och fler folk som också skulle vara med och jag var rädd för att vi skulle vara en hel drös.

Men nej, vi var sex stycken med tränaren inräknad, bara tjejer också.

Men det var ändå tillräckligt, för att fylla hela rummet.

Rummet var inte så stort, men det fanns ändå bra yta att vara på.


Träningspasset kallades för Cirkelstyrka och det går ut på att träna kondition och styrka.

Runt omkring i rummet fanns det olika träningsmaskiner och i mitten av rummet var det stepbrädor.

Man började träningen med att träna styrkan i varsin träningsmaskin och det varade i trettio sekunder.

När de trettio sekunderna hade gått skulle man träna konditionen på steppbrädorna,

genom att gå upp och ner, upp och ner på dem. Och det varade också i trettio sekunder.

Efter de trettio sekunderna gick man till nästa träningsmaskin i trettio sekunder.

Så höll vi på, hela varvet runt. Och inte bara ett varv, utan två!

Man blev inte lite svettig, direkt!  

Eftersom jag inte är van och detsutom har mina speciella svårigheter,

var det extra svårt för mig att hänga med.

Allt gick alldeles för fort, och att ha så mycket att tänka på i huvudet, sammtidigt, de gick bara inte!

Man jag körde ändå. Två hela varv, utan att jag stannade upp.

Hur jobbigt det än var, så hade jag jätteroligt

och tränaren, ja hon var hur go som helst! Och det övriga folket var det inget fel på med.

Och detsutom hade jag Åsa med mig, så det kändes hur bra som helst!

Jag är grymt stolt över mig själv, utan att vara ego!  

Under helgen, hände det inget speciellt. Jag hade grymt tråkigt!

Och idag har det hitills inte hänt något, men ska till Må Bättre, på mitt andra pass om en timme.

Då ska jag vara med på Medelgympa! Det är ungefär som Aerobic. Jag tror och hoppas på att det blir kul!

Skapa flashcards