kedi-alex

Alla inlägg under november 2008

Av Alexandra - 24 november 2008 18:00

OJ, SÅ DET KAN BLI..

Citat från patientjournaler på Karolinska Institutet:

 


* Inkommer med kvadratmeterstor sårskada på lillfingret


* Som preventivmetod har patienten använt oavbrutet samlag


* Patienten arbetar som elektriker. Inga kända proppar i släkten


* 12 cm långt, sårigt underben


* Vi ordnar med mat, hemkört och rollator till patienten


* Söker för fästingbett i huvudet. Huvudet borttages med pincett.


* Poängterar att det är viktigt att patienten håller sig ren mellan fötterna


* Smärtan i ryggen kommer när patienten ligger raklång med båda benen på rygg


* Blöder ibland från vänster näsa


* Patienten måste sova högt under kudden


* Hon beskriver huvudvärken som spännande

Av Alexandra - 9 november 2008 00:00

"Japp, då har man varit i utlandet då!
Ja, Trysil/Norge är ju verkligen utomlands, haha! 


Pappa skulle åka till Malung för att köpa en telefonväxel.

Då kände pappa att han ville åka upp till fjällen i Sälen och kolla, för han hade aldrig varit där.

Så han frågade mig om jag ville med upp då, och de ville ja ju.

Jag har aldrig varit i Sälen jag heller så...
Så vi drog iväg, pappa köpte telefonväxeln och sen drog vi iväg upp till fjällen.


Men när vi kom upp till fjällen så var det så jävla dött!

Visserligen var det söndag och inte speciellt mycket snö, men iaf.

Nåt liv kunde det väl finnas. Det kändes ju som man var på en begravningsplats nästan!

Aja... Så det blev inga kort där.

Men då sa pappa "Vi åker vidare till Norge istället."
"Öh jaha, ok då" svarar jag. Så då åkte vi dit.


Så det blev Trysil istället då. 

Fast tog inte så jättemycket bilder,

för jag mådde inge bra efter bilresan och så blev det mörkt också.
Men lite bilder bjuder jag på!"


                                               

 

Av Alexandra - 4 november 2008 16:00

Så kasst, så man kunde garva åt det!


 


"Will you give me a ring when we get engaged?"
"Sure! What is your phonenumber?"

"Why do you want to find an Egypt restaurant?"
"Im going out with my mummy."


"What would you do if you were in my shoes?"
"Buy a new pair."

 

"Doctor! Doctor! Nobody listens to me!"
"Next please!"

Skapa flashcards