kedi-alex

Alla inlägg under juni 2012

Av Alexandra - 28 juni 2012 09:45

Ett bildregn från mitt och pappas första besök hos mamma i Karlstad.


Skrållan har fått flytta hem till mamma, för syrran kunde inte ha henne kvar.

Det blev en väldigt stor förändring.

Skrållan är som en annan katt, vilket är rejält positivt!


       

   



Kaspian är däremot den samme. Kanonblyg de första 5-10 minuterna, sen är det full fart!

Här är det pappa Jocke som tar på Kaspian sin jacka, medans han busar med honom.


   

       

   

Av Alexandra - 21 juni 2012 09:30


Bertil Lindström. Smeden som stod modell för denna staty.

Min mormors kusin. Så ja, jag är släkt med honom. Coolt va!!!

 


Nu är det så här, att Bertil har varit borta under vintern och större delen av våren,

för han behövdes fräschas till lite, och då fick jag en liten galen idé i mitt ännu mindre lilla huvud.

Eftersom vi är släkt, så måste jag ju ställa upp för honom,

för man ställer upp för sina släktingar, right?

Så är han borta, så måste man ju försöka fylla ut det stora tomrummet efter honom, right?

Så jag tyckte att jag helt enkelt kunde ersätta hans plats, bara för att visa att jag bryr mig.

Självklart inte dagarna i ända, för då skulle jag frysa ihjäl, men några minuter i alla fall.

Kan dock påpeka att under de minuterna höll jag på att frysa ihjäl,

men för min släktings skull så höll jag ut!

Är oerhört stolt över mig själv!


Sen att jag var onykter och inte alls nådde upp till till... den där järngrejjen,

det är en helt annan femma!


               


Bilderna togs: 120505

Skapa flashcards