kedi-alex

Alla inlägg under juni 2010

Av Alexandra - 30 juni 2010 09:13

Vad är det för dag idag?

Är det vanlig dag?

Nej, det är ingen vanlig dag,

för det är pappas födelsedag.

Hurra hurra hurra!

 

Min kära, knäppa, lustiga och älskade far fyller 53 år idag!

Gammal gubbe nu.

Tänker inte fira honom så mycket,

men en liten present ska han få sen i alla fall.

-

Jag gick upp tidigt idag för kunde inte sova.

SUCK!

Det är så äckligt varmt i den här lägenheten,

så jag steks under täcket!

Nåja, skulle upp tidigt i alla fall,

för ska vara hos min psykolog klockan 11.00

Och så får jag se om jag hinner en snabbvända

på stan, innan Hanna kommer!

Borde hinna det, eftersom jag egentligen bara

ska till Apoteket, men det visar sig.


Inte lika varmt idag verkar det som.

Det har spöregnat nu på morgonen,

men det slutade för ett tag sen.

Får väl se vad det blir för väder under dagen.


Tror jag ska lägga mig under täcket en liten stund,

för nu känner jag plötsligt hur trött jag är!  

Av Alexandra - 29 juni 2010 20:32

Idag är glad! Var det i går med i för sig, men idag är jag ännu gladare!

I alla fall så blev jag det runt två-tiden i dag och det har hängt i sen!

Pappa bokade nämligen biljetter idag- Till Turkiet. Äntligen!

Så nu känner jag mig som den lyckligaste människan i världen ungefär!

Älskade Hanna kommer hit i morgon också, det ska bli kul!

Kommer inte få se henne  på ett tag sen så...

Fick en bild av henne idag, som hon har gjort om på mig.

Laddar upp den här för att visa min uppskattning:



Texten på bilden:

Du ger mig den trygghet jag behöver

Du ger mig det hopp jag vill ha

Du skapar den tro som jag ibland saknar

Din vänskap är värdefull

 

Utan dig skulle det vara svårt

Utan dig skulle många frågor fortfarande finnas

Med dig blir allt mycket lättare

Vår vänskap är äkta och värdefull

Av Alexandra - 28 juni 2010 21:27

Har pysslat som bara den med toppbilden på bloggen idag!

Trodde ett tag att jag aldrig skulle bli nöjd, men fick ett ganska lyckat resultat till slut!

Så nu sitter den där, men känner jag mig själv rätt kommer jag att vilja byta snart igen.

Men har faktiskt inte bara suttit vid datorn idag. Har varit ute på långpromenad med kameran.

Rätt så varmt, kan påpekas! Gick först till Gammelgården och kollade om fåren var ute, och det var dem!

Fick lite bilder på dem, men nå sociala var de inte. Tuggade mest i sig gräs, de gluppska sakerna.  

Gick sedan vidare uppåt skogen, runt Marnässtjärn. Var sjukt längesedan jag gick där sist,

så det var kul att gå där igen! Jag minns att jag och syrran gick väldigt mycket i den skogen när vi var yngre.

Syrran gick där väldigt mycket själv också, så hon kunde skogen utan och innan.

Det var jättekul att vara där och leka, och jag minns att vi kallade ett ställe, där det bara var björkar,

för Björkskogen och ett annat ställe med en massa döda träd för Trollskogen.

Och så sprang vi runt där och lekte. Jag undrar om syrran minns det också...


Ja, det blev ju lite bilder i dag då.

Tänkte att jag skulle ladda upp några här, i fall det skulle roa någon annan mig själv.


       

Av Alexandra - 28 juni 2010 00:11

Jaha! Mitt första inlägg här då. 

Får se hur länge denna blogg varar,

eftersom jag aldrig kan bli nöjd med de jag har haft.

Men det verkar ganska bra just nu i alla fall, så förhoppningsvis stannar jag här ett tag.

Den som lever får se, som man säger!


Nu ska jag försöka sova, om det går i den här värmen.  

I morgon ska jag pyssla mer med designen till bloggen!

 

Ha det!  

Skapa flashcards