kedi-alex

Alla inlägg under juni 2014

Av Alexandra - 30 juni 2014 16:30

Du är den enda mannen jag verkligen kan lita på!
Du är den enda mannen som Alltid finns där för mig!
Du är den enda mannen som verkligen Älskar mig!
Du är den enda mannen som
jag skulle kunna bo med i resten av mitt liv!




Grattis på födelsedagen pappa Tommy!


   


Av Alexandra - 23 juni 2014 20:30

Idag kl. 13.26 kom mitt lilla kusinbarn Minna till världen. 50 cm och 2,9 kg.


Av Alexandra - 20 juni 2014 23:30

"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger.
Anger leads to hate. Hate leads to suffering."

- Master Yoda.

 


Av Alexandra - 18 juni 2014 10:30

Dock har jag ingen tupp, men Äställä galer ju ungefär lika högt som en tupp, så det löser sig ändå!
Har redan varit och storhandlat på Willys och jag har köpt tvättmedel för första gången i mitt 24- åriga liv!

Eller för att vara helt uppriktig: För första gången i Sverige.

Har hittills köpt tvättmedel i Turkiet och släpat hem,

men nu är jag inte så förtjust i de tvättmedlet längre, så ska börja köpa här. Känns ovant.

 

Jobbade över på Disponentparken igår. Slutar egentligen kl. 13.00, men jag var kvar till 15.30

Blir alltid så stolt över mig själv, när jag jobbar över några h, men igår var det bara för att jag behövde det.

Inte för att det krävdes av mig, för det gör det verkligen inte.

Men för min psykiska hälsas skull, så stannar jag hellre kvar några h till

och jobbar på, istället för att åka hem och deppa...
Blir såna dagar ibland och därför är jag så glad över att jag är just på Disponentparken.
För där får jag vara precis som jag är. Där får jag prestera precis hur jag känner för stunden.
Och jag får alltid känna att jag är duktig och värdefull.


Dock var jag så slut när jag kom hem, så jag lade mig kl. 18.00

Vaknade till flera gånger, för Äställä skulle fånga uppmärksamhet,

men jag lyckades alltid somna om igen, så det var skönt.

Men när klockan var 07.00, var det lika bra att gå upp. Då var jag riktigt utvilad och ganska pigg.
Det är sällan roligt att vakna så tidigt, på sin lediga dag, men idag gjorde det ingenting.
Då var det bara skönt att få göra sig i ordning, handla så man fick de gjort.
Nu ska jag diska, sen gymma med mamma!

 


Av Alexandra - 14 juni 2014 17:45

Att fylla 24 år är inget märkvärdigt. Snarare tvärtom. Det är jobbigt att åldras...
Samtidigt är det kul med allt grattande. Det bevisar att människor bryr sig lite.
Och sånt behöver jag. Ett Grattis-mail jag fick på Facebook igår,
blev jag väldigt rörd och glad över att läsa, så vill till och med publicera det här.
Förutom det, så fick jag väldigt mycket Grattis-mail, som jag är jätteglad över!

"Grattis Alexandra.♥
Det var så kul att träffa dig när du och Mattias kom förbi.

Jag vet att du inte alltid mår så bra, men jag hoppas verkligen att du förstår vilken fin tjej du är.

Jag kände så starkt när jag träffade dig att du har ett så fint och kärleksfullt hjärta. Ta hand om dig.

Du kommer att hitta din väg till slut och förstå, precis som jag gör redan nu, vilken fin insida och utsida du har.

Kram Inger"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Fick lite presenter av mamma också.

En snygg, röd kökskniv och ett par örhängen med tillbehörande berlock.

Mamma ville dock ha smyckena själv, så vi byter kanske.
Hon har en annan jättesnygg katt-berlock som jag är väldigt förtjust i.  
Mamma hade även bakat bullar å rullat lite köttbullar åt mig, som hon vet att jag Älskar!


Lite senare på kvällen kom arbetskamraten Micke förbi.

Av honom fick jag en blomma! Den var faktiskt riktigt fin, problemet är hur jag ska få den att överleva.
Får nog låta mamma komma hit och ta hand om den!

 


   

 

Av Alexandra - 14 juni 2014 15:45

   

                                                       

Av Alexandra - 12 juni 2014 03:45

"Det finns människor bosatta i Sverige som misshandlar sina fruar och döttrar.

Det är ett kvinnosynsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte talar svenska.

Det är ett utbildningsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som betraktar medlemskap i kriminella nätverk som sin väg upp i samhället. Det är ett livsåskådningsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte vill vara en del av det svenska samhället.

Det är ett socialt problem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte anser att den svenska kulturen är värd att ta del av.

Det är ett kulturproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som ränner ute på gatorna och slåss med kniv på fredagkvällarna.

Det är ett ordningsproblem. Inte ett invandrarproblem.

Det finns människor bosatta i Sverige som inte välkomnar människor med annan etnisk bakgrund än sin egen.

Det är ett attitydproblem. Inte ett invandrarproblem."

Skapa flashcards