kedi-alex

Alla inlägg under maj 2014

Av Alexandra - 25 maj 2014 12:15

(140510)


Jag ser två röda katter para sig och måste givetvis ta fram kameran.



(140511)

Jag var inne i stan en sväng och gick förbi Kattparken.
Såg nästan inga katter alls, men såg en hög med kattungar som låg och myste med sin mamma.




(140513)

Pappa fotar med sin nya kamera.

Birgitta sitter i famnen på vännen Ron bla. och jag badar i havet med kläderna på.



     


 (140516)

Jag myser med min nya kompis Bim-Bim.
En hemlös katt, som håller till utanför ett Supermarket som heter Bim.
Därav namnet.


   

 


(140519)

Jag hade tjejkväll med Kristina, Ann-Sofie och Mio.
Vi var hemma oss Ann-Sofie och drack vin och mumsade i oss frukt, ost och kex.
Jättetrevligt!


 

- - - - - - - - - -


Sist, men inte minst: Bilder på en massa kläder och dylikt som jag har köpt!


   

   

 

Av Alexandra - 15 maj 2014 19:00

En vecka har gått i paradiset. Och vi har bara en vecka kvar nu. Tiden går alldeles, alldeles för fort!
Men denna vecka har varit fantastisk på många sätt!
Birgitta var här nere redan när vi kom, så vi har umgåts med henne varenda dag.
Så nu tänkte jag sammanfatta denna vecka lite!


 


Onsdagen den 7/5:

Resdagen. Bil från Ludvika till Örebro flygplats.
Flyg med Thomas Cook Airlines, till Antalya- flygplats i Turkiet.
Flygtid på 3 h och 40-50 min. Landade kl. 22.00 (turkisk tid)
Från Antalya till Alanya/Tosmur med bil, 1/5-2 h.
Kom fram till lägenheten mellan 00-01.
Vi packade genast upp alla våra väskor och vi kom i säng sent.


 


Torsdagen den 8/5:
Birgitta kom och väckte oss vid 9- tiden på morgonen. Jag och pappa var dööötrötta!
Vi umgicks med Birgitta en stund, sen lät hon oss göra oss i ordning ifred, för att sedan träffas senare.
Senare gick vi ut tillsammans. Vi gick på Tosmur-market, som var otroligt liten i år!
Jag hittade en jättegullig nyckelrring, med en miniyxa på, samt en Fleece-tröja.
Efter marknaden gick jag och pappa till varsinn frisör och blev tillsnyggade.
Sen på kvällen gick vi och hälsade på Ann-Sofie och hennes man Palle, som bara bor två hus bortanför oss.
Ann-Sofie är Birgittas ena syster och det var första gången jag träffade henne.

Ann-Sofie och hennes man hade köpt lägenhet här i höstas.


 


Fredagen den 9/5:
Jag har inget minne av vad vi gjorde på dagen, men på kvällen så åkte iaf

jag, pappa och Birgitta in till Oba (grannkommun)
och träffade våran vän Anna och hennes föräldrar.
Vi åt middag på en jättefin restaurang, där maten var sååå god!
Jag blev också imponerad av deras fina toaletter.



   



 



Lördagen den 10/5:
Jag, Birgitta och Ann-Sofie gick på Hamam, (turkisk bad)
där vi blev renskrubbade och masserade över hela kroppen.
Vi gick till ett alldeles nyöppnat Hamam, som låg i närheten.
Jag blev inte så jättenöjd, så dit går jag inte igen.


 


Söndagen den 11/5:
Jag och pappa gick till "Istanbul Market" där jag hittade 6 st jättefina bh-ar + lite annat i klädväg.
Vi hittade också ett jättegulligt minitåg i trä, som Kaspian ska få.




Måndagen den 12/5:
Jag, pappa och Birgitta åkte in till stan, för pappa hade ett ärende på banken.
Sedan strosade vi omkring lite och letade efter en passande klänning,
som jag ska ha på mig på min brors bröllop i sommar.
Vi hittade en tillslut, och den kommer bli kanoners, när den har blivit uppsydd och klar!
(Birgittas andra syster Kristina med maken Hasse hade också kommit ner.)


 


Tisdagen den 13/5:
Birgittas sista dag. Vi gick till stranden och solade oss lite.
Jag hade inte med mig min bikini, så jag badade med klädena på. Det var iskallt!
Senare vi på kvällen var vi ett helt gäng som åkte till Oba och åt middag på en mysig restaurang.
Vi var 8 st svenskar och resten av sällspaket var ifrån lite olika länder. Vi var 18 st totalt.
Det var Live-music på restaurangen och vi var många som var uppe och dansade.
När vi gick hem sen, såg vi en jättefräsig bröllopsbil, som var till salu.
Det var nästan som man önskade att man skulle förgifta sig...



           


Onsdagen den 14/5:
Jag och pappa gick upp tidigt för att vinka av Birgitta,
som skulle åka hem  till Sverige igen. Hennes transfer kom och hämtade henne 05.45,
så efter vi vinkat av henne, gick jag hem och lade mig igen. Sov till klockan var 13.00
Åt min frukost klockan 15.00 och efter det åkte vi till Alanyum. (en galleria)
Där hittade jag ännu mera kläder!


 


Idag. Torsdagen den 15/5:
Vi gick till stranden en sväng och fick lite sol.
Sen gick vi till Tosmur-market. Den var mycket större nu än förra torsdagen!
Vi köpte en massa kläder i vanlig ordning. Köpte även en jättefin mugg och en plånbok.


- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Skapa flashcards