kedi-alex

Alla inlägg under december 2011

Av Alexandra - 26 december 2011 00:30

Tycker det är morgon och kväll hela tiden. Ingenting emellan.

Tiden går fortare här nere, tycker jag.

Om det beror på att klockan går 1 h före här nere,

eller att jag sover bort hela förmiddagarna, vet jag inte.

Förmodligen är det både och.


Det är iaf nice att vara här nere igen. Det kändes bättre när vi väl kom hit, än det gjorde innan...

Men det var det jag misstänkte också. Även om det kändes overkligt då.

Aja...


Hitills har det inte hänt så mycket. Mest tagit de lugnt. Vilket jag behöver.

Har inte sovit så bra, den senaste tiden. Och jag sover bättre här, än hemma. Det är underbart!

Tittar rätt mycket på TV nu. Det har vi inte gjort på fem år. Förutom på DVD.

Porreklam på turkiska, har inte roat oss särskilt mycket,

för det är i stortsätt det ända vi har fått in här.

Tills nu. Eller för några dagar sedan.

På julafton så kom det några TV-nissar hit och ställde in några svenska kanaler.

Det blev inte så många, men iaf SVT 1 och 2,

Barnkanalen, Kunskapskanalen och nån mer fick vi in.

Vi skulle fått in TV 4 också, men det gick tydligen inte.

Det gör inte så mycket....

Att någonting inte går som det ska här nere, då vet man att man är i Turkiet.

Så é det bara!


Idag, eller igår blir det egentligen. Klockan är 00.13 här nu,

så var jag och pappa ute rätt mycket iaf.

Vi var på postkontoret och lämnade in ett paket,

som skulle skickas till min älskade Gül, en turkisk kompis!

Vi har aldrig träffats, men har chattat ett bra tag.

När jag var här i somras, så skickade hon en present till mig, och nu ville jag skicka något till henne.

Ska bli kul att få veta vad hon tycker om det sen!

Sedan gick vi en sväng på marknad. Brukar vara det här i närheten, två gånger i veckan...

Men den var inte särkilt stor nu, eftersom det inte är turistsäsong.

Men vi hittade faktiskt jordgubbar!
Det är inte vanligt i december. Inte ens här nere. Så det var lite kul.  






 

Blev lite kort också. Hade med mig pappas kamera.


Det finns gula postlådor även här nere!

Tyckte denna såg lite gullig ut.


 


 




Apelsinträd!


 


 













 



Senare på eftermiddagen/kvällen, åkte jag och pappa inte till stan för att äta.

Det var meningen att det skulle bli kebab med bröd, med det blev något lite rejälare.

Det var riktigt gott!



Till efterätt, blev det turkiskt-grön-äppelte. Helt underbart!


Av Alexandra - 21 december 2011 22:30

Ja, i morgon åker vi. Igen. Blir min andra jul/nyår i Turkiet. För pappa blir de det femte...

Femte året i rad till och med.


Har haft resfeber, och värre lär det bli när jag är på planet. Har blivit så jäkla flygrädd, den senaste tiden.

Så jävla löjligt! Även om de har en historia bakom, så är de ändå löjligt.

Har flygit nästan varje år, sen jag var tio liksom. Borde inte vara rädd. Men så är det.


Annars är jag väl glad. Egentligen. Fast just nu är det bara jobbigt. Vilket är jobbigt.

För jag vill vara glad. Men det kommer väl, när jag väl är där nere.

Antagligen. Förhoppningsvis.



Nä, god natt folket! Ska upp tidigt i morgon!

Av Alexandra - 12 december 2011 15:40

Min egen version, om hur ett julkort kan se ut.


  

Av Alexandra - 9 december 2011 07:37


Jag gillar: Oba (ligger i Turkiet)


Jag gillar inte: Omskärelse


Person jag gillar: Oskar (en fin vän)


En tråkig sak: Oljud

Av Alexandra - 8 december 2011 13:00

Nu äntligen, kommer det lite bilder från Karlstad!

Har en miljon bilder att gå igenom, så det har tagit lite tid att få in dem i bloggen.  

Men aja...


Blev inte så mycket bilder. Var väldigt seg efter den långa bilresan.

Men vi hade det trevligt ändå. Kaspian var jätteblyg i typ fem minuter, sen var det som bortblåst!
Han skulle leka med mig och pappa hela tiden.

Han är så roligt söt!

 




Filmade den lilla krabaten, när han var på riktigt bushumör.

Urdålig kvalité, men väldigt roligt att lyssna på!

   














 




Kaspian undersöker pappas klocka. Det var väldigt intressant.

  


 

     









Här försöker Angelika ta på Kaspian kläder.

Då ville man också bara busa, såklart!








Sedan gick vi ut på promenad. Jag hade kameran med mig, men var för lat för att ta några kort.














 


Vid sju-halv åtta tiden, var det dags för Kaspian att sova.

Han bestämmer sig för att jag ska läsa godnatt-saga för honom.

Men syrran fick ta över, för jag blev för nervös.

Har aldrig läst för ett barn förut.  


 










 




Sedan var det dags för mig och pappa att åka hem!

Av Alexandra - 4 december 2011 11:22

Man kan inte göra annat, än att ÄLSKA dessa!!!!!

 


Skapa flashcards