kedi-alex

Alla inlägg under november 2014

Av Alexandra - 17 november 2014 10:00

Tiden går alldeles för fort som vanligt och i morgon är det dags att åka hem till kalla Sverige igen!

Jag har haft fantastiska dagar här nere. Mycket umgänge med Birgitta, Annsofi och hundarna.

Strålande väder i stort sett hela tiden.

I helgen har vi ägnat tid åt tvätt och städ, så det mesta är redan klart.

Är självklart en del småplock som bör göras hela tiden,

men det känns som att det inte behöver stressa med någonting.

- - -

I lördags var jag och pappa bjudna på "Tack för hjälpen fika"

hemma hos Annsofie för att vi hade passat Lucifer i fredags,

då Annsofie och Birgitta åkte in till stan för att få lilla Misty kastrerad.

Vi hade massa trevligt!

 

   

Av Alexandra - 14 november 2014 19:05

Idag passade jag Lucifer åt Annsofi, då hon skulle åka in till stan och få lilla Misty kasterad.

Jag och Lucifer tog en kort promenad, sen så slöade vi i soffan tillsammans större delen av dagen.


   

   

Av Alexandra - 10 november 2014 21:00

Lucifer i knät och Misty i soffan!


Av Alexandra - 10 november 2014 20:30

Igår var det Fars-dag. Då firade jag pappa med massa fika och present.

Han fick en röd T-shirt där det stod: NOT FINNISH på,

då turkarna hela tiden tror och tycker att vi är finnar

och trots att vi säger att vi är svenskar, så ska de envisas med att vi är från Finland.

Pappa blev mycket glad över uppvaktningen på sin dag!


 

Av Alexandra - 9 november 2014 09:15

Igår var det Birgittas födelsedag. Jag bjöd henne och Annsofie på middag

och vi hade massa trevligt!

På förmiddagen var jag och Birgitta på hamam

och blev avskrubbade och masserade.

Det var riktigt skönt!


Av Alexandra - 6 november 2014 20:45

(141101)

Jag och pappa åkte till vårt älskade Turkland igen.

Blev en lång och jobbig resa på 14 h
och jag blev totalt förstörd i kroppen efteråt.

-

(141102)

Jag var helt slut och hade ont överallt.

Gjorde inte så mycket den dagen.

Träffade Birgitta och systern Annsofie och Annsofies underbara hundar.

Sedan handlade vi lite och tog sedan det lugnt resten av dagen.

 -

(141103)

Också en lugn dag, men gick i alla fall

med pappa till Herr-frisören och fick lite massage.

Sedan gick jag till min frisör och fick håret toppat

och ögonbrynen fixade, så de ser snygga ut igen.


Här är min frisörska med en av sina söta katter:


-

(141104)

Jag och Annsofie tog en långpromenad med hundarna på förmiddagen.

På hemvägen hittade jag 50 TL (170kr) rätt på backen! Fantastiskt!

För de pengarna åt jag och pappa kebab för.

     

 -

(141105)

Jag följde med pappa och Birgitta till grannbyn Oba och kollade på lägenheter.

Efter det gick vi och åt en god lunch på en restaurang

där kocken kunde lägga upp maten på tallrikarna förbannat fint!

   

-

(141106, idag)
Jag har inte gjort så mycket mer idag än att vara ute med hundarna,

myst med hundarna och varit social med Birgitta och Annsofie som vanligt.

Jag var dock ganska roligt klädd idag:


Skapa flashcards