kedi-alex

Alla inlägg under februari 2011

Av Alexandra - 27 februari 2011 17:00

Så här såg det ut i lägenheten i torsdags.

Framsteg!

  Framsteg!  


   

           

   

Av Alexandra - 26 februari 2011 21:45

Hämtade ut dessa läckerheter idag!

(Tröja och handskar)


   

Av Alexandra - 20 februari 2011 22:29

Haft huvudvärk hela helgen, annars har det varit bra. Umgicks med Martin idag. Nice som vanligt.

Var till Ikea-Västerås igår, och köpte grejjer till nya lägenheten. Gick bra.

Det känns som om vi kommer få ett fint och bra hem, framöver!  


Innan vi gick in på Ikea, gick vi in på Kvik, för att skylten var tilltalande. Men det var inget roligt.


Av Alexandra - 17 februari 2011 18:00

   

" En journalist skulle skriva om en gammal bonde, som levt hela sitt liv i en avlägsen by,

så han åkte dit för en intervju:

 

- Vad är det rolgaste som hänt dig här i byn?

- Jo, en gång gick grannens dotter vilse i skogen,

så alla byns män bildade skallgångskedja för att leta efter henne.

Och när vi hittade henne, satte vi på henne allihopa!

- Men va fan, det kan jag ju inte skriva om!

Finns det inget annat roligt som har hänt dig?

- Jo, en gång gick grannens får vilse i skogen, så alla byns män bildade en skallgångskedja för att leta reda på det.

Och när vi hittade fåret, satte vi på den allihopa.

- Men det kan jag inte heller skriva om, fattar du väl!

Men om vi vänder på det då:

Vad är det sorgligaste du varit med om här i byn?

Då såg bonden mycket ledsen ut. Gömde ansiktet i händerna, tittade sedan upp och svarade:

- En gång gick jag själv vilse i skogen..."

Av Alexandra - 13 februari 2011 17:03

Så här såg det ut i nya lägenheten, igår.

Det händer verkligen saker!  


           

 

Av Alexandra - 10 februari 2011 10:02

Så här såg det ut i måndags, när hantverkarna hade kommit igång.

Ser lite större ut.  


             



Och här har vi då en riktig Slägga!
Lite effektivare än en hammare, som jag och pappa använde. 


Av Alexandra - 9 februari 2011 11:51

Hämtade ut mitt löshår, och mina kattöron idag!

Nu ska jag bara försöka få dit de! 


 

Av Alexandra - 9 februari 2011 09:42

Lärde mig att göra Piroger i fredags. Det var kul, så i måndags gjorde jag några fler.

Det var inte lätt, och ett tag trodde jag att de skulle gå åt helvete, men det blev bra till slut iaf.

Det blev ju lite olika storlekar och former på dem, så de ser lite roliga ut.

Men de smakar gott, och det är ju huvudsaken!  

 


 

Skapa flashcards