kedi-alex

Alla inlägg under april 2013

Av Alexandra - 29 april 2013 22:17

Sen kväll igen, och i morgon ska jag upp och tvätta.

Som vanligt lägger jag mig inte i tid, utan klockan blir efter 10.

Aja....

De verkar som om jag får tvätthjälp i alla fall!


 


 


Av Alexandra - 27 april 2013 19:00

... dem jävlarna!


Av Alexandra - 26 april 2013 19:23

  Fick blomster och en nalle, av finaste Sassy idag!

De sitter så fint uppe på mitt hörnskåp nu!


       




Av Alexandra - 25 april 2013 19:57

Precis efter jag hade puplicerat de första inlägget, så ropar mamma på mig.

Då var de dags å fota igen!


 


   


Av Alexandra - 25 april 2013 19:35

Mamma och Skrållan, anlände hit i tisdags, och de stannar en vecka!
Första gången mamma var upp, sen jag flyttade, så hon fick nu Äntligen se min lägenhet!


 


Skrållan och Äställä är inte lika förtjusta i varandra, men de verkar acceptetera varandra.
Skrållan vill gärna härska och skrämma bort de som kommer i hennes väg,

och stackars Äställä som dessutom var nykastrerad och groggy i tisdags,

blev väldigt olycklig när någon fräste åt henne i sitt eget hem.


Men Äställä repade sig snabbt, och nu är hon som vanligt igen.

Förutom att det är en inkräktare på hennes revir förstås.
Men när jag och mamma var påväg och skulle åka till mormor igår,
så var Båda katterna i soffan!

Visserligen en bit ifrån varandra, men de kunde ändå vara så pass nära varandra,

utan att det blev morr, spott, fräs.


 


De klarar av att nosa på varandra några gånger också, utan fräs, men ibland blir det de.
Är mest Skrållan som fräser, fast det är hon som går fram å nosar först ibland.
Idag när mamma låg i sängen på min spikmatta, så var båda katterna i sängen, i vardera ände.
Då började vi undra vad de var för fel, haha!


Så detta funkar trots allt, och det är mysigt att ha besök av mamma ett tag!


 




   

   

Av Alexandra - 22 april 2013 15:00



Av Alexandra - 16 april 2013 22:23

Sitter och myser med Äställä!


 



      


Av Alexandra - 11 april 2013 12:00

Jag ringer till pappa och frågar: Vill du luncha med mig idag?
Pappa: Va?!
Jag: Ja, ska vi luncha tillsammans?
Pappa: Jaha! Jag tyckte du sa "Ska vi duscha ihop?" *skratt*
Jag: Ja, det kan vi ju också också göra om du tycker det! ;)
*Båda skrattar*

Skapa flashcards