kedi-alex

Alla inlägg den 10 oktober 2014

-

Av Alexandra - 10 oktober 2014 09:15

141010- 08.15

-

Det är inte kul att drabbas av panikångest. Det är de aldrig.
Men när det handlar om så värdsliga saker
som att man har tappat bort någonting,
då känner man sig misslyckad på ett lite annorlunda sätt.

Jag har koll på varenda småpryl jag har hemma.
Även om jag också kan ha det lite rörigt.
Men när jag föräntar mig att något ska ligga där det ska och sen när jag
ska ha det inte finns där längre, då kan det bli ett helvete.


Först blir jag förvånad. "Varför ligger det inte här?"
Sen börjar jag leta på samma ställe igen.

Sen kommer paniken över att det faktiskt inte ligger där de ska vara,
och då kommer frustrationen snababre än ett brev på posten.
"Varför!? Varför!? Varför!?"
"Hur kan jag INTE ha koll på vart jag har lagt det jag ska ha?"
"Hur kan jag vara så slarvig? Är jag helt dum i huvudet?"
Jag klankar ner på mig själv mer och mer och mer.
Och naturligtvis blir jag ännu mer frusterad
och ledsen för att jag anklagar mig själv.
Jag vill skrika och kasta saker. Slå på mig själv.
Ja, paniken växer bara. Den växer för att jag tycker att jag inte har koll.
Och för att jag inte kan hantera en sån här fånig sak bättre.
Allt bara rasar och tillslut bara gråter jag.
Sen blir jag helt slut och dagen blir totalt förstörd...

Hatar mig själv...

Skapa flashcards