kedi-alex

Direktlänk till inlägg 19 juli 2013

Kedi Evi

Av Alexandra - 19 juli 2013 23:00

I våras fick jag reda på att det finns en kattpark här i Alanya.

Där hemlösa katter får gå och få mat och vatten bla.

Såg några få bilder på FB och tyckte att det skulle vara kul att besöka parken.

Mina turkiska kompisar nämnde också parken

och igår kväll åkte vi in till stan och de visade mig vart parken låg.

Tyvärr var parken stängd, så vi kunde inte gå in, men vi såg många katter som vi kelade med och gav mat.

Hade kameran med, men det var så mörkt, så blev inga bilder,

så jag bestämde mig för att åka in idag när det var ljust.


Så jag och pappa åkte in till stan. Käkade först, sedan gick vi till parken.

När vi kom dit, så var parken stängd idag också, vilket jag tyckte var synd.

Men jag kunde i alla fall ta kort utanför staketet, så tog så bra bilder jag kunde på allting som var där.

Dessutom var det ju katter överallt, så mysa med katter fick jag allt göra i alla fall!
Två katter ville tydligen följa med mig hem också.
En försökte krypa ner i min påse och en annan i min väska.

    



   

 

                      

   

         

           



Efter katterna, gick vi lite genom stan och jag shopade lite också.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 30 april 2015 14:40

https://kedi90.wordpress.com/

Av Alexandra - 6 december 2014 23:30

Tänk att det är så mycket som kan hända på så kort tid. Innan jag åkte till Turkiet sist, så föll jag på kärleksbanan igen. Blev kär i världens underbaraste kille! Vi har haft kontakt på nätet under många år och kontakten nu under hösten blev allt ...

Av Alexandra - 17 november 2014 10:00

Tiden går alldeles för fort som vanligt och i morgon är det dags att åka hem till kalla Sverige igen! Jag har haft fantastiska dagar här nere. Mycket umgänge med Birgitta, Annsofi och hundarna. Strålande väder i stort sett hela tiden. I helg...

Av Alexandra - 14 november 2014 19:05

Idag passade jag Lucifer åt Annsofi, då hon skulle åka in till stan och få lilla Misty kasterad. Jag och Lucifer tog en kort promenad, sen så slöade vi i soffan tillsammans större delen av dagen.           ...

Av Alexandra - 10 november 2014 21:00

Lucifer i knät och Misty i soffan!  

Ovido - Quiz & Flashcards