kedi-alex

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Alexandra - 24 mars 2012 16:30

För er som inte har förstått de än, så är jag i Turkiet. Igen.

Och här det underbart, som vanligt!

Det fina vädret har kommit nu, efter en ovanligt dålig vinter, med mycket regn, blåst,

kalla vindar och till och med lite snö.

Men nu blir det bara varmare och varmare.

Det har varit strålande sol varje dag, sen vi kom hit!


 


Som vanligt har vi någonting på gång här. Denna gången ska det göras om lite i köket.

Vi har bara en diskho här, och det har vi tyckt varit träligt i alla år,

så nu ska vi fixa så vi får två.

Men då måste diskmaskinen flyttas en bit och då måste även diskbänken förlängas.

Det blir med andra ord mycket jobb och det kommer att ta en vecka,

så det blir klart lagom tills vi ska åka hem.

Men det verkar som att det kommer bli jättebra, så det är ju värt allt jobb!

Inte för att det är vi som ska göra jobbet,

men vi måste ju vara här och se till att turkarna sköter sig.  



Lite bilder har det blivit också, jag håller på å går igenom dem för fullt nu.

Men vill inte sitta för mycket vid datorn.

Vill passa på att vara ute, när det är så fint väder.

Men igår när vi var ute på långpromenad, så brände jag mig,

så jag för ta det lite easy.



Nej, nu avrundar vi lite här tycker jag!

Avslutar detta inlägg med lite bilder:



På plats på Arlanda, hittade vi ett litet mysigt krypin som vi var tvungna att besöka,

innan vi gick till gaten. Fast okej, det var väl inte så litet. ^^


 



I torsdags var jag hos frisören och blev fin i håret!

Men ack va tjock jag ser ut på bilden... :/


Skapa flashcards