kedi-alex

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Tiden går fort...

Av Alexandra - 26 december 2011 00:30

Tycker det är morgon och kväll hela tiden. Ingenting emellan.

Tiden går fortare här nere, tycker jag.

Om det beror på att klockan går 1 h före här nere,

eller att jag sover bort hela förmiddagarna, vet jag inte.

Förmodligen är det både och.


Det är iaf nice att vara här nere igen. Det kändes bättre när vi väl kom hit, än det gjorde innan...

Men det var det jag misstänkte också. Även om det kändes overkligt då.

Aja...


Hitills har det inte hänt så mycket. Mest tagit de lugnt. Vilket jag behöver.

Har inte sovit så bra, den senaste tiden. Och jag sover bättre här, än hemma. Det är underbart!

Tittar rätt mycket på TV nu. Det har vi inte gjort på fem år. Förutom på DVD.

Porreklam på turkiska, har inte roat oss särskilt mycket,

för det är i stortsätt det ända vi har fått in här.

Tills nu. Eller för några dagar sedan.

På julafton så kom det några TV-nissar hit och ställde in några svenska kanaler.

Det blev inte så många, men iaf SVT 1 och 2,

Barnkanalen, Kunskapskanalen och nån mer fick vi in.

Vi skulle fått in TV 4 också, men det gick tydligen inte.

Det gör inte så mycket....

Att någonting inte går som det ska här nere, då vet man att man är i Turkiet.

Så é det bara!


Idag, eller igår blir det egentligen. Klockan är 00.13 här nu,

så var jag och pappa ute rätt mycket iaf.

Vi var på postkontoret och lämnade in ett paket,

som skulle skickas till min älskade Gül, en turkisk kompis!

Vi har aldrig träffats, men har chattat ett bra tag.

När jag var här i somras, så skickade hon en present till mig, och nu ville jag skicka något till henne.

Ska bli kul att få veta vad hon tycker om det sen!

Sedan gick vi en sväng på marknad. Brukar vara det här i närheten, två gånger i veckan...

Men den var inte särkilt stor nu, eftersom det inte är turistsäsong.

Men vi hittade faktiskt jordgubbar!
Det är inte vanligt i december. Inte ens här nere. Så det var lite kul.  






 

Blev lite kort också. Hade med mig pappas kamera.


Det finns gula postlådor även här nere!

Tyckte denna såg lite gullig ut.


 


 




Apelsinträd!


 


 













 



Senare på eftermiddagen/kvällen, åkte jag och pappa inte till stan för att äta.

Det var meningen att det skulle bli kebab med bröd, med det blev något lite rejälare.

Det var riktigt gott!



Till efterätt, blev det turkiskt-grön-äppelte. Helt underbart!


 
 
Angelika Ewenson

Angelika Ewenson

29 december 2011 08:22

Låter som du har kul :-) Hälsa Tommy att jag sett att han ringt, jag har bara svårt att komma ihåg att ringa tebaks ;-)

http://avewenson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 30 april 2015 14:40

https://kedi90.wordpress.com/

Av Alexandra - 6 december 2014 23:30

Tänk att det är så mycket som kan hända på så kort tid. Innan jag åkte till Turkiet sist, så föll jag på kärleksbanan igen. Blev kär i världens underbaraste kille! Vi har haft kontakt på nätet under många år och kontakten nu under hösten blev allt ...

Av Alexandra - 17 november 2014 10:00

Tiden går alldeles för fort som vanligt och i morgon är det dags att åka hem till kalla Sverige igen! Jag har haft fantastiska dagar här nere. Mycket umgänge med Birgitta, Annsofi och hundarna. Strålande väder i stort sett hela tiden. I helg...

Av Alexandra - 14 november 2014 19:05

Idag passade jag Lucifer åt Annsofi, då hon skulle åka in till stan och få lilla Misty kasterad. Jag och Lucifer tog en kort promenad, sen så slöade vi i soffan tillsammans större delen av dagen.           ...

Av Alexandra - 10 november 2014 21:00

Lucifer i knät och Misty i soffan!  

Skapa flashcards