kedi-alex

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Alexandra - 6 juni 2011 23:00

 



"En ung kille från Kalv i Småland, flyttade till Stockholm för att söka jobb, inne i ett stort köpcentrum.


Chefen för köpcentret undrade: Har du någon erfarenhet?
- Jodå, jag har jobbat som försäljare hemma i skogarna.
 
Eftersom chefen tyckte att killen verkade trevlig och framåt, bestämde han sig att anställa honom.


- Du kan börja i morgon bitti, sa han till killen.

Jag kommer ner efter stängningsdags, i morgon kväll och hör hur du har haft det, på din första dag!


Killen hade en tung dag, och när den äntligen var till ända, kom chefen ner som han hade lovat.


- Hur många affärer gjorde du idag? frågade chefen.
- En. svarade killen.
Då blev chefen lite fundersam och sade:
Bara en?! Våra försäljare brukar normalt göra mellan 

20-30 affärer per dag.
Hur mycket pengar rörde sig affären om?
Killen svarade: 911 138 kr.
Chefen blev mycket överraskad och sade: 911 138kr?!

Vad sålde du till honom?
Killen svarade: Först sålde jag en liten metkrok.

Sedan sålde jag mellanstor metkrok.
Därefter en stor metkrok och sedan blev det ett metspö.

När jag sedan frågade honom vart han skulle fiska någonstans, svarade han kusten.
Då sade jag till honom att han skulle behöva en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.

Jag sålde honom den stora Baylinern  med dubbla motorer.
Därefter visade det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten,

så jag tog honom till bilavdelningen och sålde honom den där 4- hjulsdrivna Chevrolet Tahoen.
 
Chefen som nu var i chocktillstånd sade:
Så.. du menar alltså att en kille kom in , för att köpa en metkrok

och du lyckades sälja honom både en båt och en bil?


Då svarade killen glatt: Nej, nej! Han kom in och skulle köpa tamponger till sin fru och då sade jag till honom,

att han lika gärna kunde åka och fiska, eftersom helgen ändå skulle bli förstörd!"

Av Alexandra - 6 juni 2011 12:00

 


"David och hans fru, väntar med sina nio barn på busshållplatsen.

En blind man ställer sig hos sällskapet, ett par minuter senare.

När bussen kommer, är den redan full

och endast frun och de nio barnen lyckas pressa sig ombord.

Så barnfadern och den blinde bestämmer sig för att gå.


Efter ett tag blir fadern irriterad av klickandet, som den blinde mannens käpp avger,

när den slår i marken, så han säger till den blinde:

Varför kan inte du sätta en bit gummi på din pinne?

Det där ljudet, driver mig till vansinne!

Den blinde mannen svarar då:

Om du hade satt en bit gummi på din pinne,

så hade vi båda rymts på bussen!"

Skapa flashcards