kedi-alex

Alla inlägg under januari 2011

Av Alexandra - 5 januari 2011 18:15

Förbannat längesen jag skrev nu!

Eller egentligen inte, men bara för att det är 2011 nu,

så känns det att de var riktigt längesen. Hehehe...  

 
Nåja...!


Jul och nyår firade jag i Linköping. Pappa drog till Turkiet (ovanligt va?)

Jag och mormor åkte ner till mamma, den 22:de och den 23:de drog vi till Linköping.

Då var det bara syrran och Kaspian (hennes son) hemma.

Det var nice. Kaspian pratade på och på, och hade världens energi, som alla i den åldern.

Leksaker låg det överallt, och det blev ju extra roligt att slänga dem överallt, när de kom fler människor!

Kaspian tyckte det var väldigt roligt att leka med mitt smink också.  


        



Syrran och Kaspian hade bakat pepparkakor tidigare i veckan, och hon var väldigt glad över dem.  

De var jättefina med all sin glacyr. Tyvär råkade hon tappa burken, så några gick sönder.

Men vi åt upp dem trasiga då, och sparade dem hela till julafton.



 

Här är Kaspians pepparkaka, som han har gjort själv!





Den 24:de, kom storebror Daniel dit, med sin kinesiska tjej. Mina syskons pappa med sin tjej, kom också.

Min äldsta bror skulle ha kommit också, men tågen blev inställda, så tyvär fick vi inte se honom.  

Annars var julen helt okej.


     

   



Kaspian var då för gullig! Han fick sin julklapp, öppnade den, och fann en telefon.

Och de första han gjorde var att sätta luren mot örat och sade: Hallå?

Han är för rackarns klyftig den ungen!  


     


     



Gulliga Yi (brosans tjej) öppnade sin julklapp hon fick av mamma. Hon fann en makaronkartong,

och min bror brister ur sig: Oh macaronis!

Och då trodde hon, att hon hade fått makaroner.

Alla skrattade och sade att hon skulle öppna kartongen också,

och hon blev värsta paff! Askul!  

   


Min vackra syster, samt katten Kitty, kom med på ett hörn!

Och Kaspian med sina julklappar!

       



Så här fin, var jag på julafton:

 

       



Örhängerna och kuvertet med pengar i, fick jag av mormor.

Halsbandet och läppglanset fick jag av Yi och Daniel.



Nu orkar jag inte blogga mer. Kommer mer sen!








Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards